söndag 10 juli 2011

Lördag och bröllopsdag



I lördags hade vi bröllopsdag. Vi firar sockerbröllop som är när man varit gifta i 6-år. Tiden går verkligen fort.

Nästa år har vi varit ihop i 10år...helt sjukt.


Jag fick en underbar bukett av Peter.

Eftersom det är socker ville jag göra något men orkade inte åka till affären (man får vara slö på en lördag) så jag tog det vi hade hemma. Det blev en smulpajsbotten, vaniljkräm med daimkross, arlas nya kesella hallon och sedan toppades det hela med just hallon.

Lite nervöst när vi skulle äta det då jag inte hade en aning om smulpajen blivit god då jag egentligen bara hällde ner lite grejer i en bunke. Men jag är nöjd...mycket nöjd och det var även sällskapet som bestod av Peter, hans syster och hennes man..och jag. Den var kladdig, fräsch och sommrig.

M och H var förbi då dom hade lånat en STOR bil och undrade om barnen ville åka med och det ville dom verkligen.

Dom var heeelt lyriska när dom kom tillbaka efter åkturen och ville knappt hoppa ur jättebilen.


Sen packade vi ihop en picknick korg och badkläder och åkte iväg till stranden.

Denna strand låg en mot Sala och var en grop ute i skogen med sandstrand.


Det var klart och fint vatten och fin botten. Snorkallt var det och jag badade inte.

Även barnen och Peter tyckte det var kallt men dom badade en del.

Efter ett tag packade vi ihop...och åkte hem och hade myskväll.


Den kvällen gick jag och la mig med en stickande lukt av brännt gummi och avgaser.

Idag åkte dock alla power meet besökare hem så ikväll får jag sova med en avgasfri lukt :)


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar