torsdag 14 juli 2011

Fru Cupcakes testar



I samarbete med Smarton så har jag fått möjlighet att testa deras nya kesella. Det är hallon och rabarber. I helgen testades hallon då var mest nyfiken på den. ÄLSKAR hallon.

Jag brukar använda kesella vanilj i efterrätter och cheesecake och gillar den verkligen.


Kesella är Arlas varumärke för kvarg. Kvarg är en typ av färskost och kan användas både i matlagning och bakning. Dessa smaksatta kanske lämpar sig bäst i bakning dock men det finns även naturella. Man kan även äta kvarg som den är...som yogurth ungefär.


Arlas kesella har en syrlig smak med en mjuk eftersmak av dom olika smakerna.

Vaniljen är dessutom gjord på äkta vanilj så det syns vaniljfrön i....I like ;)


Hur var nu kesella hallon då? Ja jag älskar ju smaken av hallon och kan inte riktigt tycka att den var perfekt i kesella hallon. Det var för lite smak helt enkelt. Den var rosa och fin i formen men för späd hallon smak. Dålig?? Nej jag gillar den ändå. Det går att förstärka smak med hjälp av arom eller äkta hallon. Detta är en bra produkt som bara behöver lite hjälp på vägen.

Tycker den är fräsch och fin och jag kommer använda den igen helt klart.


Betyg: 7/10 cupcakes

Det som är minus är just smaken annars kanon som bas.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar