söndag 10 juli 2011

Dyblöt söndag som slutade med sol...



Bilden här brevid är kakan från lördag..den fick komma med idag på bild :)

Idag fick jag lite sovmorgon av barnen. Vi gick upp halv 9 och hade en slö förmiddag med sen frulle. Peter hade tävling och åkte tidigt på morgonen.


Fick frågan om vi ville följa med ut i skogen och plocka blåbär och bada och det kan man inte tacka nej till.


Vi hade Peters pärla och eftersom det inte slutade super lyckat sist vi hade den så var jag nervös. Men pärlan skötte sig exemplariskt och jag tror vi är vänner igen :)


Vi åkte ut mot surahammar och svängde in på en liten skogsväg. Därifrån gick vi en stig i skogen och fann massor med blåbärsris och en del blåbär.

Vi stannade där och plockade blåbär när vi hörde åskan.

Trots åska stannade...och efter ett tag kom regnet.

Det började som små stänk och slutade som rinnande vatten.

När vi sprang till bilarna kunde vi knappt se för allt vatten som rann nerför ansiktet.

Dy blöta tog vi till flykt tillbaka till stan och hem till Familjen G som bjöd med oss på skogsturen.

Vi fick torra kläder, lunch och kvällsmat...och blåbärspaj :)

Och självklart trevligt sällskap. Barnen lekte och busade och vi umgicks och hade det trevligt.

En super mysig dag måste jag säga. Och jag har inte varit ute i sådant regn sen jag var liten...och kommer nog försöka hålla mig ifrån det igen.

Men mysigt, roligt och det gör vi om igen...förutom regnet :)


Tack snälla fina S och J för en toppen trevlig dag.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar