måndag 25 juli 2011

Baka liten kaka






För ett tag sedan fick jag veta att jag är lactos allergisk.

Det är ju inget livsfarligt men kan göra tokont och få det att röra sig mycket fort neråt i kroppen...och ut.

Marknaden för lactos fritt har ju vuxit enormt. Finns många människor som väljer lactosfritt utan att vara allergiska.
I samarbete med Carlshamn har jag fått möjlighet att testa deras sortiment då dom har mycket lactosfritt. Dom har även mycket glutenfritt. Jag började självklart med att göra cupcakes på deras smör (som även är mjölkfritt) och deras Soygurth vanilj.
Det vart kanon gott och tycker att det vart lite luftigare faktiskt.

Dom har även flera olika mixer i pulverform.
Idag testade vi Chokladmuffins och det kommer inlägg om detta strax.

Det går enkelt att byta ut det mesta till Lactosfritt och det smakar inte annorlunda alltid.
Jag lever dock inte helt lactosfritt.....kan inte klara mig utan färskost, fetaost och dröm yogurth ;)

Tack Carlshamn för att ni är ni och fortsätt satsa för ni gör otroligt bra produkter.
Håll koll då det kommer mer inlägg om just Carlshamn.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar