måndag 16 maj 2011

Måndag

Vaknade imorse med en stark känsla av att inte vilja gå upp. Ville sova mera och inte jobba.
En sådan omotiverad morgon när man helst av allt vill dra upp täcket långt upp över huvudet.
Men så blev det ju inte, jobba måste man helt enkelt.
Bara att pallra sig iväg.
Kände mig trött, grinig och omotiverad...ingen hit alltså.
Blev inte bättre av frullen som lyckades smaka rå äggula. Usch inte gott.
Var på dåligt humör hela förmiddagen.
Tog tidigare lunch och åkte hem med Peter för att äta.
Öppnade brevlådan för att hämta in posten och brevlådan fylldes av ett stort vitt mjukt kuvert.
Spännande.....undrade vad det var. Jag hade inte beställt något.
Kunde knappt hålla mig innan jag ivrigt öppnade och fann till min lycka ännu en present från underbara Fazer/Agency. Dom är helt enkelt bäst och gjorde verkligen att jag fick ett stort leende på mina läppar och lite mer energi :)
Jag ska skriva om innehållet vid ett annat tillfälle men det var verkligen både mumsigt och roligt. Väl på jobbet så hade måndagen blivit lite bättre.

Strax innan vi slutade sprang jag och Susanne ner till blodbussen för att lämna blod.
Jag testade mig 2009 för att se om jag kunde ge blod men har inte kommit mig för att göra det förens nu. Jag är livrädd för sprutor men vad gör man inte för livet, dessutom får man ju present :) Jag valde en beige Swedish Grace mugg. Dom var super rara på bussen och jag vart väl omhändertagen. Och fick en extra mugg då sköterskan var tvungen att sticka mig i andra armen också. Väl värt det och nu finns lite blod för någon att få. Fick också veta att jag hade en ovanlig blodgrupp. Spännande

Jag och fina Susanne hade bestämmt att vi skulle på Zumba och jag såg fram emot att få testa det för första gången. Men trodde inte jag skulle gilla det utan var helt säker på att jag skulle köra yoga på måndagarna istället. Nu har jag dock problem för jag älskade Zumba. Det var svårt men super roligt. Svettigt också :)
Funderar på hur jag ska finna tid för alla pass jag vill köra men dom har ju barnpassning så barnen får väll vara där om inte annat. Jag vill verkligen bli fast och fin.

Nu ska jag ta denna möra kropp och slänga mig i sängen.
Imorgon är det tisdag och jag bestämmer redan nu att tisdag ska bli en toppen dag :)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar