måndag 16 maj 2011

Helg ljuva helg

Har haft en helt underbar helg.
I lördags var mamma och pappa och hälsade på till allas lycka.
Dom hade köpt med sig fika från Sultans och det var mina favvo (toscabit) och Lucas favvo (karlspadellängd). Vi fika och åt lunch och barnen lekte med mormor tills hon var helt slut ;)
Jag och pappa åkte en sväng till Biltema och Plantagen då han behövde göra lite inköp och ville ha sällskap. Peter åkte också och fixade lite grejer. Bla så köpt Peter ett körsbärsträd till mig, det har jag i en stor kruka. Super vackert.

Sen åkte jag och pappa iväg igen och då var det jag som behövde handla lite.
Letade kuddar till altanen men fann inga jag gillade. Det var mysigt och jag och pappa brukar inte ha så mycket tid ihop så där men det var jätte trevligt.

När dom åkte hem så åkte vi ner till hamnen till familjen B och gästhamnen.
Fika i solen och sen en promenad längs kajjen.
Sen hem för grillat. Det var en kanon dag.

Söndagen började med sovmorgon av barnen.
Sen en lite slapp förmiddag, lunch och sen badhuset.
Vi åkte till ett badhus där barnen aldrig badat. Eller Lucas hade babysim där men det kommer han inte ihåg :) Det var kallt i vattnet trots inomhusbad och Leo ville basta en hel del vilket var tur för mig :)
Lucas hoppade 1 gång från 3:an men tyckte det var lite läskigt.
På hemvägen stannade vi till vid en äkta Sibylla kiosk och köpte med oss ljuvliga hamburgare.
Ännu en perfekt dag helt enkelt.

På kvällen åkte Peter iväg och kollade hockey och jag slöade i soffan.
Ville att helgen skulle vara längre, så himla skönt att få vara ledig lite :)
Men snart är det fredag igen och helgen som kommer är fullpackad med bla maskerad för Lucas och så ska han ha en kompis som sover över för första gången. Spännande.
Jag har marknad och ska baka som en tok. Håll tummarna för att det går åt som förra gången.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar