onsdag 20 april 2011

Påsken!



I våran familj firar vi inte riktigt Påsken.

Vet inte varför riktigt men vi ger barnen påskägg och det är allt. Tråkigt jag vet men jag ska försöka bättra mig ;)

Hur som helst ska vi inte fira påsk hos någon släkt detta år och då har vi bestämt oss för att ändå fixa en "påskmiddag" hemma. Dock inte med skinka och sill då det inte är något vi är super glada i men köttbullar till barnen och prinskorv kanske och sedan en bit grillat kött till oss vuxna. Sallad, någon god potatis till och kanske lite vin. Ska fixa någon god efterrätt och massa mys.


Köpa ris och fjädrar ska jag också men vi skippar påskpysslet.

Barnen har pysslat på skolan och dagis så det får räcka och dom är ju ändå hos mormor nu så vi hinner ju inte heller. Har börjat fixa påskäggen och ska iväg till Maxi idag för att göra dom sista inköpen. Jag älskar egentligen att fixa sådana saker men iår har jag varit rätt bekväm och inte ute i god tid. Men vad gör det...barnen blir ju glada ändå :)


Hur som helst....GLAD PÅSK ¨på er alla läsare.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar