onsdag 9 mars 2011

Vab och bakning

Igår var Leo helt däckad. Han sov hela dagen och var bara uppe en sväng på eftermiddagen och badade och sen sov han igen. Dock vaknade han 5.16 imorse och ville gå upp.
Han har ätit en kall pannkaka och en halv varm macka men igår åt han bara 3 piggelin och drack massor. Han har aldrig varit så här dålig men det är skönt att han är piggare idag.
Nu sitter han här brevid mig och spelar hockey på Xbox.

Igår köpte jag mig en mandelkvarn och en digitalvåg och en massa nötter :)
Ska prova mig fram på macaroons och först ut var kokos.
Det vart inte alls som jag tänkt mig och jag fick lägga till mer äggvita och dom vart inte alls vackra då dom smälte ut över plåten. Men herre gud så goda. Lite knäckiga...sega...och mmm helt ljuvliga med en mjuk och perfekt smak av kokos. Jag har till det kokat ihop en chokladganache som ska smetas på. Jag gjorde rätt stora så dom blir inte dubbla.
Ibland när man misslyckas ska man ändå fortsätta för det kan födas en succe ur det och det var precis vad som hände idag.
Men det tog så mycket energi så nu orkar jag inte göra några flera...måste vila.
Men sen ska jag prova macadamiannötter och paranötter. Får se hur det blir.

Solen skiner och det är liiite trist att sitta inne då...men vi har dragit ner persiennerna och myser i soffan. Snart är det glassdax igen och sen kansk bakandet kan fortsätta.
Ha en underbar dag ;)

XOXO

2 kommentarer: