måndag 28 mars 2011

Utflyktshelg


I helgen var vi på utflykt till Linköping för att sova över hos min bror och hans sambo.

Kan avslöja att jag var toknervös för bilturen. Jag har aldrig kört så långt förut.

Men det gick ju som smort...utan GPS också. Och det gick fortare än beräknat :)


Väl där åkte vi iväg på utflykt till flygmuseet. Vi började med en underbar lunch och sen gick vi på museet. Jätte jätte fint var det. Nyrenoverat och fräsht och med mycket lek och bus till barnen. Man skulle lätt kunna vara där en heldag men vi kände oss ganska klara efter ett par timmar och begav oss hemåt med ett litet stop för lördagsgodis.


Barnen hade fått flygplan som dom lekte med och sen fick dom spela arkadspel med Ivan och hängde med honom som 2 plåster.

Jag hängde hos Veronica i köket och i vardagsrummet. Mycket lugnt och avslappnat.

Sen kom Veronicas bror på besök också.

Kvällen slutade med grillpremiär, rosevin och mys. Barnen åt korv med bröd.

Lucas ville senare gå upp och lägga sig och fick kolla på film i det rummet vi skulle sova i och Leo somnade hos oss nere i soffan.

En mycket trevlig kväll som jag gärna gör om.


På söndagen blåste det enormt men vi var ute en sväng till en fin lekpark.

Men det var så himla kallt så det vart baar en kortis.

Sen fick vi våfflor till lunch och barnen hann spela lite tv-spel till innan det bar av till Katrineholm och ett stop hos mamma.

Det var super läskigt att köra när det blåser så mycket och jag var helt slut när vi kom till mamma. Men efter mat och kaffe så fortsatte vi hemåt med ny energi och den vägen var inte lika läskig med blåsten.


Vi kom hem runt 19-tiden och då var det bara att duscha och lägga barnen.

Katterna var tokkeliga men det är ju rätt förståeligt då dom inte gosat med någon på mer än 1 dygn, annars mådde dom bra :) Hann städa lite, tvätta, bädda rent i barnens sängar och dricka lite kaffe innan kl.19.30 och duscha barnen.

Var tok trött och det var dom också. Orkade dock inte gå och lägga mig så jag kom i säng runt 22.30. Väcktes av klockan 05.00 då den inte hängt med i tidsförändringen...Iphone är roliga dom. Den riktiga klockan ställs om men inte alarm. Och då tog jag ändå bort det gamla och gjorde ett nytt....skumt.

Blir en tidig kväll ikväll. Hade behövt åka till Ikea men det får bli när Peter kommer hem.

Tycker det har varit mycket som hänt denna veckan Peter varit borta och jag ser fram emot en kväll utan mer krav än vanligt :)


Men helgen var underbar.


Men längtar massor till Peter kommer hem ;)


XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar