söndag 6 februari 2011

Ikea frulle och vårfint




Igår tog jag med barnen till Ikea för frulle. Peter fick låång sovmorgon.
Det är mysigt att åka på utflykt med barnen.
Lucas tyckte det var super roligt och vill ha allt nästan. Han valde dock pannkaka med grädde, crossant och äppeljuce och Leo tog samma.
Lucas slurpade i sig allt och Leo åt upp grädden ;)
När dom ätit färdigt gick dom in och lekte i lekrummet precis bakom vårat bord.
Jag åt min frulle i luugn och ro....tills alla lunchare rammlade in.
Då tog vi vårat pick och pack och gick till lekstället...som visade sig vara fullt.
Lucas vart super tjurig men vart snabbt på bättre humör när vi hittade massa fina våriga inredningsgrejer och han fick vara med och välja.
Vi skulle ha köpt 2 små bokhyllor till barnen men det bidde helt enkelt andra grejer till vardagsrummet och vårat sovrum. Leo var nöjd med att vara med som vanligt.
Väl hemma pysslade jag, och Peter körde Lucas till en klasskompis och sen åkte han och Leo och köpte lördagsgodis. Jag pysslade hela eftermiddagen och slutresultatet blev sååå himla bra. Det är inte så bra bilder men nu är vårat vardagsrum levande, harmoniskt och helt underbart.
Jag är sååå himla nöjd.
På kvällen åt vi slömat och sen var det ju Melodifestivalen. Jag tyckte det var rätt tråkigt och det enda som piggade upp var Dannys partylåt.
Idag är en trååååkdag helt enkelt. Fick iof sovmorgon och hade frulle serverad när jag kom upp men nu känner jag mig rastlös, uttråkad och trött. Hmm och solen skiner helt underbart utanför fönstret. Ja ja..så kan det vara.
I eftermiddag ska Lucas på Jujutsi men annars vet jag inte vad dagen har att erbjuda.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar