söndag 23 januari 2011

Underbara helg.

Denna helg har so far varit ljuvlig.
Peter har haft en hel del aktiviteter men nu när jag har körkort spelar det ingen roll ;)

I fredags hade jag och barnen fredagsmys med chips, ostbågar och bompa.
Mysigt men alla 3 var super trötta.

När Peter kom hem från hockeyn hade han köpt med sig en burk Ben & Jerrys glass...mums mums. Jag hade egentligen varit på väg i säng men var helt enkelt tvungen att äta lite glass.
Heeeelt ljuvligt.

Lördagmorgonen gav mina barn mig lite sovmorgon. Vi gick upp runt 7.30 och parkerade oss i soffan en stund. Sen gick jag och tog på mig träningskläder och drog till gymmet för ett yoga pass. Det var verkligen en super skön start på dagen med 90min yoga.
Helt avslappnad och lite trött kom jag hem till ett nystädat hem med en doft av såpa.
Lovely. Min man är helt enkelt underbar.

Sen lunch och efter det tog jag med mig barnen för en shoppingtur.
Lucas har verkligen inga kläder och det var ett måste att ha jue :)
Lucas är otroligt kräsen på kläder och även skor så denna gång fick han välja själv.
Han var lite trögstartad och ville mest välja halsband och skärp och en spindelmannen dräkt men hårda mamman sa nej. Vi var inte där för att köpa krafs :)
Efter ett tag släppte det dock och han fann en hel del tröjor.
Byxor hade vi redan köpt på Lindex då dom jeansen är de enda jeans han vill använda vad jag vet. Leo däremot är har inte speciellt höga krav på kläder och han vet också vad han tcyker är fint. Han valde en "lille skutt" tröja och ett par byxor..sen var han nöjd. :)
Eller ja..han ville ha en pyjamas också men han har redan några st så det hoppade vi.

Vi hade även en glass paus med skopglass på fiket.
Efter det var barnen rätt trötta men en sväng in på Ikea var ett måste då mina doftljus är slut.
Lucas ville vara på lekstället och Leo ville åxå det.
Tja han är ju 3år så why not. Det var fullt när vi kom dit men den snälla tjejen sa att vi kunde vänta för hon skulle ropa på 2 föräldrar så vi väntade.
En förälder kom och vi fick en låda och fortsatte vänta.
Då kom en familj och trängde sig...what??? Det finns ett kösystem även på lekplatsen till IKEA.
Och dessutom säger mamman lite snällt " oj då..vi kanske tränger oss" och jag svarar "ja" och hon fnissar lite bara. Suck och stön. Men upptäcker att även hon har 2 barn med sig och bara en låda. Och hennes barn är inte lika tålmodiga som mina utan den minsta vrålskriker och gråter och man ka tro att hela världen faller sönder. Jag ser då 2 tomma lådor och ger henne den ena.
Lämnar sen in båda barnen och springer igenom Ikea eftersom jag ändå inte vet hur det går för Leo. Klockrent gick det jue ;)
Han älskade det men dom var båda duktiga med att komma och klä på sig för dom visste att vi skulle köpa lördagsgodis och hyra film.

Så det åkte vi och gjorde. Jag köpte åxå lite godis ;) Även mammor behöver lördagsgodis.
Väl hemma fick barnen kolla på filmen medans jag stekte pannkakor. Det var maten dom önskat sig. Resten av kvällen var mysig och barnen somnade rätt fort med tanke på att dom åt lördagsgodis runt kl 18.00 :)

Helt enkelt underbar lördag. När Peter kom hem åt vi och sen gick vi och la oss i sängen.
Peter kollade på tv och jag fortsatte läsa min bok. jag läser Gucci krigen och den är riktigt bra och en sann berättelse.

Imorse ringde klockan 5.45 då jag jobbar en stund idag.
7-12 jobbar jag. Och i eftermiddag ska vi på bio hela familjen.
Helt enkelt ljuvlig helg.

Hoppas ni åxå haft en underbar helg.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar