fredag 17 december 2010

Veckan som gått


Veckan som gått har farit fram i rykande fart.
Tycker att det bara är måndag/fredag nu för tiden och resten av veckan är i en snabbspolande dimma.
Ohh det där lät skumt kanske....
I måndags var det fika heeela dagen.
Började med luciafika på jobbet...gick vidare till jobb fika och då stod jag för fikabrödet. Som jag skrev förut så hade jag enbart lyckats med saffrans Cupcakes och här är dom ;)
bedårande och mycket goda.
På eftermiddagen var det fika på Leos dagis som jag också skrivit redan...gud vad jag är tjatig.
Ja det var måndagen...tisdag kommer jag inte ihåg (guldfiskminne)....onsdag har jag skrivit om med Jujutsiavslutning.....torsdag...I have no idea..(undrar om jag håller på att bli dement...eller vänta nu....skriver om torsdag.
Igår när vi ätit kvällsmat tog jag mig en tur till Ikea. Lite halvt busväder...eller iallafall dåligt väglag var det. På hemvägen vart jag omkörd av 2 lastbilar som kastade upp massor med modd på min redan smutsiga vindruta...detta slutade med att jag såg nada. Inte ett smack så jag.
Visste inte om spolarvätskan skulle frysa heller om jag sprutade på det men körde för fullt med vindrutetorkarna och till slut fick jag fram min vindruta igen.....och upptäckte att jag befann mig i en helt annan fil på motorvägen. Hmm livrädd blev jag. Dock inga bilar i närheten...hade annars varit bra dock då jag kunde ha använt dom som koll på vart jag skulle vara.
Shit...ville parkera och gå därifrån. Men det gick ju bra..och jag lärde mig att prova spolvätskan...kan knappast bli sämre ;)
Idag hade jag en sådan där dag...när man skulle ha legat kvar i sängen och inte klivit upp.
Men nu....efter ljuv musik och en hel del peppande och kramizar från goa människor känns det bättre. Man får ha sådana dagar ibland helt enkelt. Barnen har haft fredagsmys och Leo var så himla trött så han somna strax före 6. Jag har julpysslat, lyssnat på musik och städat lilla toaletten.
Nu är det vuxenfredagsmys som gäller strax. Film, chips, dip och Loka. Är törstig.....
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar