tisdag 21 december 2010

Tomtebrev

I söndags gick Peter och pojkarna och skickade brev till Tomten.
Lucas hade gjort ett brev där han berättade att han tyckte Tomten var bäst och ritat en super fin teckning, sen hade han gjort ett julkort och ett julflygplan.
Ingen önskelista hade han skickat utan han ville bara tacka Tomten för att han finns.

Leo hade också ritat en teckning och jag hjälpte honom att skriva brev.
Och så skickade han med sin napp. Så ja...nu har han varit utan napp i 2nätter och det går ganska bra. Han är dock lite upprörd för han vet att han hade 2 nappar och han skickade bara 1.
Vi har gömt en napp utifall att men jag sa att jag la ner den andra nappen men han går inte riktigt på det. hur som helst har det gått ganska bra...han kan få stunder då han ser mycket bister ut men det går ganska fort över. Han är såå duktig den lilla sötnosen.

Jag hade inga kuvert att skicka allt i så jag tog 2st presentpåsar och gjorde om till paket till Tomten :) Han blir nog super glad ;)

Veckan far iväg i rasande fart och snart är det dax att stressa iväg till julfirande.
Vi har julafton hemma hos oss med delar av Peters familj, sen bär det av till Linköping på juldagen för min familj och sen på annandagen så blir det med resten av Peters familj hemma hos hans syster.

Förra året hade vi en underbar jul då vi fick fira allt firande hemma hos oss och fick en egen dag hemma då vi inte hade något firande juldagen. Lovely.
Men detta året blir också mysigt och det är inte alltid lätt att få ihop så alla kan ses hur enkelt som helst. Längtar till julaftonsmorgon.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar