måndag 22 november 2010

Matkasse nr 2


Matkasse nr 2 hämtad och denna gången var jag inte super lycklig när jag hämtade den.
Har haft en dip i mitt matkasse humör när jag såg recepten för denna veckan och kände att nu måste jag ändå handla och ja jag blev trött och irriterad.
Men måste erkänna att lyckoruset återkom när jag hämtade dom vackra kassarna och packade upp maten. Ok det är inte billigt och vi gillar inte fisk. Och inte brocoli. Men oj vad min hjärna började jobba för att fixa ihop en egen blandning på denna matkasse.
Kommer ta hjälp av recepten men göra dom så dom återigen passar Familjen Nilsson.
Vi kommer äta kalkongryta och ugnstekt sötpotatis. Viltskavsggryta men med grädde i och currygrytan med åxå lite grädde i ;)
Jag gillar grädde helt enkelt. Och jag är glad att min lycka är tillbaka. Tråkiga jag tittar inte ens åt kalkon, sötpotatis eller viltskav i normala fall så jag är glad att jag har min kasse och tänker inte ha några fler dåliga dippar i matkassehumöret.
Maten som jag tyckte verkade lite när jag läste recepten passar iallafall våran familj.
Och det är ju för MIN familj jag räknar. Jag tycker fortfarande det är roligt och jag VILL laga mat och prova nytt fast med en Nilsson touch.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar