torsdag 18 november 2010

Icas matkasse

I måndags hämtade jag våran första matkasse från Ica.
Den här marknaden har ju exploderat lite och konceptet är ju detsamma nästan på alla.
Men jag var jätte nyfiken på hur Ica lagt upp det hela.

Jag hade ju fått ett mail med matsedeln och tyckte det såg intressant ut även om jag genast gjorde om det hela i mitt huvud för att passa just våran familj.

Vi har provat Linas Matkasse innan och då följde vi slaviskt recepten och det var inte alltid det gick hem hos oss...så denna gång valde vi att göra om dom så det passade oss.

Först och främst vart jag mycket positivt bemöt på Ica Pettersberg där jag hämtade kassen, man kan alltså välja att få den hemkörd eller hämta själv. Och vi valde alltså att hämta.
Hade ingen aning om vart butiken låg men hittade dit till slut :)
Och vart alltså mycket mycket vänligt bemött...I like alot.

Blev också mycket glad över dom fina papperkassarna som varorna låg i. Det var fördelat på 2 kassar som var speciellt gjorda för det här. Kassarna var sååå fina och jag vart jätte glad över att första intrycket var så himla fint och proffsigt.

Väl hemma plockade vi ut varorna och fann också info och super duper söta receptblad på varje rätt. Jag är ju en människa som är nästan äckligt detaljgalen.
På Linas Matkasse så låg dom i en kasse som bar namnet men sen tog detaljerna slut.
Allt var mycket vanligt och tråkigt.
Icas Matkasse var såååå fin. Det var så roligt att se att mycket själ och detaljer hade lagts ner i detta. Allt var fint och jag blev glad av att få packa upp och läsa det super fina recepthäftet.
Det var så himla genomtänkt och proffsigt och helt bedårande och detaljrikt.
Det tilltalade en detaljkräsen kund som mig.

Recepten var ju som sagt inte något som vi skulle laga i vanliga fall men vi bestämde oss för att göra om dom till "våra" med Icas piff på det hela.

Läs nästa inlägg som handlar om våran första rätt.
Men jag hoppas verkligen att alla kommer kunna prova denna fin fina kasse inom kort.
Vi ska prova denna kasse i 4 veckor så fler inlägg kommer helt klart ;)

XOXO

1 kommentar:

  1. Gå gärna in och kolla de andra matkassarna på min matkassesida

    Mvh Erik

    SvaraRadera