måndag 22 november 2010

Helgen kom och gick sååå fort


Ohh vad jag önskar att helgen var en extra dag...och att jag fick sovmorgon lääääänge ;)
Hur som helst for helgen fram.
På lördagen skulle Lucas på fest på Strike med Jujutsi klubben. Dom skulle bowla och äta gott.
Jag och Leo hade bestämt oss för att fika. Så fick vi med oss T också som skulle klippa sig.
Jag har inte haft körkort så länge och skulle för andra gången någonsin åka i parkeringshus och dessutom med T i bilen (blir nervös när jag har andra än barnen i bilen) men jag tyckte det gick bra ändå. Det var en trevlig dag och vi fick en del uträttat och Lucas älskade att bowla så en tur dit någon helg måste planeras in ;) Även Leo var nyfiken.
När vi kom hem hade vi en mix med lussekatter hemköpt. Jag skrev om den förra året och hade gett den bra betyg så jag tänkte att den måste kunna funka iår igen.
Det är sååå ljuvligt med bakmixer tycker jag. Går såå himla fort och smidigt.
Degen vart vackert gyllengul och helt perfekt. I love.
Barnen fick göra varsin lussekatt också. Leo gjorde tomtens glasögon och Lucas gjorde en bil.
Vi hade inga russin på då varken jag eller barnen gillar det men Lucas kom på att vi kunde ha m&ms på istället. Mums mums, dom höll och smälte helt perfekt lagom.
Jag glömde dock bort plåten lite så dom vart lite brända men var goda ändå.
En sak jag tyckte var lite tunt dock var smaken av Saffran och kommer ihåg att jag tyckte det även förra året trots gott betyg på produkten. Men den är ju perfekt om man inte gillar saffran och jag kommer att baka den igen men lägga i extra saffran.
Resten av lördagen var det mys.
På söndagen skulle Leo på sitt första egna kalas. Såå spännande.
Det var på Busborgen och Lucas skulle ha följt med men han valde bort det.
Peter åkte med Leo och jag rotade fram lite julgrejer och julgardiner.
Har även tjuvstartat och satt upp nya fina julgardiner i köket. Såå vackert...vill inte hålla mig till söndag och sätta upp resten..får se hur länge jag står ut innan det åker upp ljus och glitter.
Jag älskar verkligen glitter och ljus.
Leo och jag var en sväng till Ikea på eftermiddagen.
Vi belönade oss med varsin mjukglass. Mums mums och mysigt att åka iväg med 1 barn lite så där. Har lovat Lucas att vi åxå ska åke en sväng någon dag....han ska köpa julkalender (godis) till honom och Leo har han bestämt.
Nu full fart mot helg igen ;)
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar