onsdag 1 december 2010

1 December och julkalender time

Lucas kunde knappt sova igår kväll då han visste att han idag skulle få se hans julkalender (han visste inte att han skulle få 2st av oss). Han har frågat och frågat men jag har inte visat ;)
Leo hade inte så stor koll på att det var dax idag.

Det var Leo som kom ner först..han trodde det var spel och ville spela.
Jag visade honom att det var julkalendrar och han vart super glad.
Han öppnade alla 3 luckorna direkt och sa tack tack och kramades.
Han tackade även Peter och Lucas (Lucas hade köpt julkalender med godis till Leo och honom).

Jag gick upp och väckte Lucas och när jag sa att det var dax att kolla in kalendern flög han upp ur sängen helt lyrisk. Mycket glad och tacksam.

Älskar att köpa dessa julkalendrarna och finna lite speciella...som inte finns överallt.
Lucas hade pratat om Lego men det är ju den enda han ser...eller Playmobil.
Iår fick dom (av mig och peter) 1st Pokemon kalender och 1st Play-doh kalender.
I PLay-doh kalendern finns det en snöglob där man kan spara det man gjort i leran så den inte torkar. Sååå himla gulligt. Och så är det flera småsmå burkar med lera som är som julkulor.
En helt perfekt julkalender enligt mig ;)

När jag kom till dagis och skulle lämna Leo var det en pojke och hans mamma där samtidigt.
Jag har ingen koll egentligen på alla barn på Leos dagis men vet att denna pojken är ny och inte pratar så bra svenska. När Leo såg honom sken han upp och pojken sprang fram och kramade Leo. Dom pratade på på sina egna språk och den andra pojken sa "Mamma Mio come on" så sprang dom iväg och Leo lämnade napp och snutte (som han annars vill ha med sig in) vinkade lyckligt och snabbt och sen for dom 2 pojkarna iväg. Så himla mysigt att se dessa små pojkar leka och busa. Leo har ju problem med sitt tal (även om det kommer fort fort nu) och jag förstår om det då är lättare för dom 2 pojkarna att förstå varann och ha tålamod. Mamma mio är förövrigt 2 ord som Leo säger då och då. Vi tränade på det i sommras när vi ville att han skulle säga faster Mia..det var helt enkelt lättare att säga Mamma Mio...nu säger han dock Mia men inte faster.

Ikväll är det Jujutsi för Lucas och första träningen med hans dräkt.
Peter var och köpte den i måndags och Lucas vart lyrisk när han provade den.
Den är lite stor men Herr Spinkis får helt enkelt växa i den ;)
Han älskar verkligen träningen och förra veckan följde jag med för första gången.
Han var så söt och duktig. Jag glömde bort att kolla ganska ofta då jag hade trevligt sällskap av S och E men då och då tittade jag till honom och mitt hjärta fyldes av stolthet och värme.
Min lilla kille är stor :)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar