fredag 29 oktober 2010

Idag är INTE min dag helt enkelt.

Morgonen började ganska bra ändå. Barnen tog på sig nästan precis när jag sa till.
Vi var i tid ut till bilen med några små problem på vägen.
Åkte och lämna Leo på dagis...några minuter försvann då fröken pratar på och är så rar.

In i bilen...satte på en låt som Lucas ville höra (black eyed peas) och allt var frid och fröjd.
Ur bilen vid skolan...skulle ha tävling vem som kom först till dörren...Lucas föll raklång...tröstande och avborstning av byxor och hand.
In och lämna...ut till bilen.

Backade..och nähäää in i en buske..hmm skit åxå. Rivstart därifrån..glömde kolla hur det gick för busekn. Skit åxå. Börjar få huvudvärk. In och tanka...hmm vilken sort var det nu då??
Valde rätt (kollade med en jobbarkompis efteråt;)) och kollade om det vart några märken på bilen men den klarade sig och jag tror busken också gjorde det då det bara var lite smålöv vid ena baklampan. In i bilen och iväg till jobbet. Kännde att nej jag vill nog inte köra bil längre.
Vart iof påmind om på jobbet att om jag inte kör bil så får jag ju gå,cykla eller åka buss så ja...det blir bil ;)

På plats på jobbet...INTE i tid. Herre gud...hur svårt kan det vara att vara i tid???
På måndag SKA jag vara i tid helt enkelt.

Hade lite tok grejer på jobbet...men nu är dom lösta.
Ok..dagen har knappt börjat och med en sådan morgon kan dagen nog bara bli bättre helt enkelt.
Jag hoppas på det iallafall.

Ikväll ska Lucas på invigning av Maxis nya lekhus. Han blev jätte jätte glad.
Jag och Leo vi ska hem och äta stjärnchips och kolla på Hotell Kantarell.
Super mysigt och imorgon kommer mormor och morfar.
Mormor stannar till mitten av nästa vecka. Super mysigt tycker vi alla.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar