fredag 22 oktober 2010

FN dagen


Idag är det FN dagen. Har egentligen inte tänkt på den dagen förut men Lucas skola har uppmärksammat den en hel del. Igår kom han hem och var mycket hemlig av sig...bad om present papper och tejp och efter en stund kom han och hade händerna bakom ryggen.
Sen räckte han fram ett ljuvligt litet paket och på det hade han skrivit " Grattis på FN dagen".
Lycka ;) I paketet låg det en hamster (jag trodde det var en fisk men han berättade att det var en hamster) i blå filttyg som han sytt. Han sa att han hade tänkt ge den idag men kunde inte hålla sig. Hmm undrar vem han ärvt den delen av? Att inte kunna hålla sig att ge presenter.
Min underbara underbara son. Jag vart jätte jätte glad.
Men förklarade också att man inte firar den dagen genom att ge presenter...hårt kanske men vill inte att han ska tro att man måste köpa preseneter till varann. Dock tänkte jag smita in på blom affären på hemvägen och köpa en ros till barnen. En blomma kan man ge...eller något man gjort själv.
I skolan skulle dom ha storsamling och sjunga. Dom hade lärt sig en jätte fin sång som Lucas sjöng för mig igår. Det är otroligt bra att man tar upp hur det är i andra länder i skolan.
Att alla barn inte har det lika lätt överallt på jorden.
Och att man ska vara ödmjuk och tacksam för det man har.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar