söndag 4 juli 2010

Semester stängt ;)

Det var länge sen jag skrev. Jag och barnen har haft semester och det har varit full rulle från morgon till kväll. Peter jobbade sin sista dag i fredags och nu har även han semester.

Jag och barnen har denna veckan hängt i lekparker, ätit massor med glass,slappat på altanen och barnen har badat i poolen.
I torsdags hade vi dock en super duper slö dag, vädret var rätt dåligt och vi gjorde inge speciellt egentligen. Jag klippte min trogna kunde R på kvällen. Men annars var det rätt lugnt.

Lördagen spenderade vi först med fika hos Peters syster med familj och sen for vi till Björnön för bad och slappande vid stranden. Eller det var planen. Inser dock att jag inte alls gillar svenska natur...eller inte den naturen iallafall. Högt gräs runt fågelbajsprydda gräsmattor.
Strand med vass, slemmig blåleriga botten med musslor. Blääää jag ville INTE bada och jag står för det. Jag är en tönt men tja...jag gillar utomhus pooler och asfalt jag ;) Eller vita fina stränder med sandbotten och genomskinligt vatten. Inte grummligt slemmigt vatten.
Lördags kvällen bidde det grillat till middag och när Peter sen cykla hem till M för en fotbollskväll föll jag ihop i soffan och åt cashew nötter och drack vatten och slökolla på film :)

Idag vaknade alla tidigt och efter frukost packa vi ihop och åkte till Lögarängen för en bad dag i utomhuspooler med "rena" gräsmattor och stenplattor. Kanon var det. Tok varmt men underbart. När vi kom hem badade Leo vidare i våran pool och Lucas lekte med grannpojken.
Nu sover Leo tungt, Lucas kollar på tv, på ren envishet då han är helt slut, Peter är och handlar och jag ska snart packa väskan för imorgon åker jag och barnen med mormor på en liten semester till Örebro. Det är den bästa barnstaden jag varit i...helt underbar och det här året ska vi vara där från måndag till torsdag. Lyxigt med hotellfrukost och mys.
Iof kommer det bli fullt ös medvetslös men men vad gör det om 100år ;)
Lyxigt för Peter med 3 nätter helt själv hemma.

Kommer inte skriva på ett tag igen nu men håll koll under nästa vecka....då kommer det en hel cool tävling och recension ;)

Ha en underbar vecka...det kommer vi ha.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar