måndag 21 juni 2010

Helt slut

Befinner mig i en hög i soffan. En eftersvettandes hög vill jag påpeka.
Har varit på yoga. Började med att värma upp med cykel och någon annan slags maskin i 30min.
Mmm bra flås helt enkelt.
Kände dock ganska omigående att det var läääänge sen jag körde yoga. Inte så bendy bendy här inte...och muskler...vad är det?? Hmm inte helt lätt. Men eftersom yoga handlar enormt mycket om andning så satsade jag på det...men kommer nog helt klart ha träningsvärk imorgon.
Fick dessutom kramp i magen som fortfarande håller i sig. Åt inte helt ok innan träning och jag hoppas jag lärde mig något av detta...hade varit lite mer bendy utan kramp helt klart.
Bättre lycka nästa gång.

Jag har inte varit på mitt träningställe en förra året tror jag. Gillar inte alls stället och hade jag vetat det innan hade jag INTE tagit ett årskort. Men jag är impulsiv så ett årskort blev det som kommer sägas upp i september tror jag. Kommer förhoppningsvis fortsätta på yogan men betala per gång. Hon som har yogan är helt underbar, lugn och super duktig.

Måste när jag kliver in i entren skaffa ett nytt plastkort då jag någon gång klippt sönder det andra....fråga mig i inte varför men var super arg sist jag var där :)
Visste inte hur man bokar in sig på en klass och fick snabb kurs i det. Hade massor med tid innan passet började så jag gick in och bytte om. Det var en tjej som var där inne och bytte om...efter en stund kom en till och dom började prata...sen kom ännu en till och började prata..OCH ÄNNU EN TILL som började prata. Till slut var dom en liten grupp :)
Förstod att ingen av dom skulle på samma pass dock men kom underfund med att man tydligen lär känna folk där om man går ofta. Det är som en liten familj...eller sekt...träningsställen.
Det finns "vi" som är där bara ibland. Kännetecken: blandad klädsel, tysta och kör sitt race.
"sekten/familjen" som typ bor där. Kännetecken: liknande kläder i olika färger, pratar och hejjar på sina medlemar (inom familjen) och kör det mesta.
Träningsfreaken. Kännetecken: focuserade, tysta och med smarta kläder.

Japp allt det här kom jag på då jag spenderade min lilla tid där..och jag gillar INTE.
Jag är inge flockmänniska...verkligen inte. Jag hatar att ha okända männsikor runt mig.
Och HATAR fortfarande omklädningsrum. Me not like...no no.
Men men...vad gör man om man vill yoga och inte har självdisiplinen att utföra den hemma??
Det är bara att masa sig iväg...och köra mitt race ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar