lördag 19 juni 2010

Det här är livet

Befinner mig i altanen...alldeles själv. Med ett glas vitt och cashewnötter.
Tyst...stilla....det regnar och det är rogivande.
Iof håller det på att bli rätt kallt....och det droppar från taket lite här och var.
Och någon granne sitter åxå ute och har nog problem med halsen för hon stönar och harklar sig hela tiden.
Men ohhh det är bara jag på min altan.

Där uppe i vardagsrummet sitter barnen och spelar DS och mamma och pappa tittar på bröllopsgrejsen. Såg en liten stund förut då mamma följt det så gott hon kunde idag men jag tycker det är trååååkigt.
Visst...det är prinsessbröllop och helt underbart. Men tycker det är såååå uttjatat.
Men men imorgon är det över.

Min mamma kom igår och idag kom pappa. Dom stannar till imorgon.
Pappa, jag och Lucas tog en sväng till Ikea förut och jag köpte 2 nya små fotöljer till altanen.
Det var Lucas som valde dom. Och det vart såååå fint ute på altanen.
Hängde upp rislampor, satte ute en enorm ljusstake och hade köpt lite nya blommor.
Det är super fint och bild kommer snart ;)
Jag älskar altanen nu :)
Vi köpte även en vattenspridare som är en blomma och barnen roade sig på eftermiddagen med det. Shit kalla blev dom men roligt hade dom.
Sen fick Lucas äta kvällsmat ute på altanen i en av dom nya fotöljerna.
Då längtade jag verkligen till semestern. Då man bara kan vara och njuta av livet :)

Nu spöregnar det och är skitkallt...ska förflytta mig tror jag.
Eller så sitter jag kvar här på min nästan droppfria plats och kollar en serie eller två.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar