tisdag 1 juni 2010

Bok Recension




I maj förra året köpte jag denna bok, Livets aviga och räta.
Den är skriven av Kate Jacobs och det är en författare jag aldrig läst förut.
Jag vart tipsad om den av tjej i bokaffären.
Jag har sedan dess tagit upp och börjat på boken ett flertalet gånger och tröttnat ganska fort. Ohh tråkig bok tänker ni då.
För ett tag sen fortsatte jag dock att läsa och det tog inte så mycket längre tid att fastna heeelt för boken. Denna bok handlar om Georgia och hennes familj, vänner och liv.
Hon är en stark ensamstående kvinna som äger en garnbutik.
Vill inte berätta för mycket om boken men kan säga att den är helt underbar.
Jag vart ledsen när boken tog slut och ville läsa mer.
Handlingen är lätt men tar upp saker som kan vara verklighet för många.
Det är både tårar och skratt som kommer fram och jag kan se alla framför mig och det ser såå mysigt ut. Boken utspelar sig i New York vilket gör det hela ännu charmigare.
Jag kan varmt rekomendera denna bok och låt er inte gå på niten som jag gjorde innan och tro att den är tråkig...för det är den verkligen inte.
I Love It och kommer ge mig på något mer från denna författaren :)
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar