onsdag 19 maj 2010

Minnen..


Fina T har en blogg där hon skriver om allt mellan himmel och jord och hon har inspererat mig att skriva lite minnen.
Jag var en flicka med en passion för gamla fina nycklar.
Bodde i Flen på den här tiden och vi var ofta vid Stenhammar slott och smög omkring och runt i skogen där. Naturen är bedårande och mycket sagolik.
Vid ett tillfälle var jag och min deckarkompis M där och smög.
Vid förråden vid slottet fann vi blodspår som ledde in i ett av garagen och koka genast ihop en mordhistoria i våra huvuden.
AHA...mördaren var ju kvar där inne då dörren stod öppen och det satt en nyckel i låset..självklart stängde vi dörren och låste..och mitt i denna lek så måste något annat ha fångat vårat intresse för vi gick därifrån och jag hade nyckeln med mig. Den hänge på min mamma och pappas vägg i många år då den verkligen var vacker. Men någon dag senare stod det i tidningen att bonden hade blivit inlåst av någon och hade haft lite problem när han skulle ta sig ut det framkom inte om han hade en reserv nyckel eller om han bytte lås. Och vart nyckeln tog vägen efter sin plats på väggen vet jag inte heller.
Berättade inte för mina föräldrar dock vart jag funnit denna vackra nyckel utan sa att den legat i skogen. Ohh inte helt rätt av mig..men hur tänker man som 8-9 åring??
Vi hade aldrig sett en verklig människa uppe vid slottet så jag tror inte ens att vi visste att någon bodde där och tog hand om stället.
Men bonden...förlåt att vi stängde in dig.
Det ska ALDRIG ända igen ;)
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar