söndag 21 februari 2010

Veckans Fru Cupcakes recept




Tänkte börja med en ny grej här hos mig.
Nämligen veckans recept. Varje söndag kommer jag tipsa om en smaskigt bakverk som är enkelt att baka då jag inte utför några som helst krångliga bakverk.
Jag börjar ju självklart med mitt cupcake recept som jag funnit i en folder från Dansukker och som sitter på väggen i köket i en ram. Jag har självklart mixtrat fram mina egna smågrejer för att få MIN cupcake men lägger ut orginalet här.
Prova er fram och mixtra lite så ni får ERAN egna cupcake.
Classic Cupcakes
12 cupcakes
3 ägg
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100gr smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1 nypa salt
Cream Cheese Frosting
60gr smör
5 dl florsocker
1tsk vaniljsocker
100gr philadelphiaost
Sätt ugnen på 175grader.
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
Smält smöret, häll i mjölken och blanda det i äggsmeten.
Blanda mjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna med 2/3 smet.
Grädda i mitten av ugnen ca 15 min. Låt svalna.
Rör ihop smör, philadelfiaost, florsocker och vaniljsocker till en krämig smet.
Färga den med karamellfärg eller låt en vara som den är.
Spritsa eller smeta på Cupcakesen.
Dekorera med tex strössel eller låt dom vara som dom är.
Mums mums...och lycka till
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar