onsdag 13 januari 2010

Onsdag

Idag är det onsdag och halva veckan har gått.
Tiden går så himla fort tycker jag...både bra och dåligt :)

Barnen går nu sin första hela veckan och så far så good.
Lucas får åka skridskor i skolan på rasterna och är lyrisk och heelt slut när han kommer hem.
Vi har varit slöa föräldrar och låtit Lucas somna när han vill och det var bra...ändå tills jullovet.
Då kunde han vara vaken längre än mig tom så nu är det slut på det.
Han går och lägger sig 19.00 ungefär...samma tid som Leo och då läser vi bok...sen får dom sova.
Leo somnar ganska snabbt och Lucas åxå om man gosar en filt över ögonen på honom en stund ;)
Han är så söt min lilla/stora kille. Och faktum är att han ser piggare ut...han behöver somna tidigt för att orka hålla sitt tempo;) Och på fredagar och lördagar får han vara vaken hur lång tid han vill och ha mys med chips och film :) Perfekt...alla nöjda och glada.

Helgen for fram med crossanter till frulle i lördags och sen fika hos Peters mamma som fyllt år.
Kvällen blev rätt slö och skön.
Söndag tja då vet jag inte riktigt vad vi gjorde men den började med Ikea frulle med fina T och lite lite shopping. Jag gjorde ett riktigt fynd och fann Power Yoga dvd från Casall för halva priset.
Så nu kan jag köra min underbara yoga hemma...har dock inte gjort det ännu...men ikväll kanske :)

I söndags hade Peter träning med rinkbandyn och gjorde illa sig.
Han trodde först han haft sönder ett revben men är lite osäker på om det bara är en muskelskada. Hur som helst har han ont och måste vila från träning lite granna.

Annars är vi friska och krya om man bortser från snor och småhosta ;)

Hoppas på att vår energin kommer snart så jag orkar pyssla och fixa.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar