torsdag 21 maj 2009

Ledig...

Gud vad skönt med en ledig dag.
Vaknade dock av att klockan ringde och Leo gick upp....men jag låg kvar en stund.
Lucas och Peter sov vidare ett tag:)

Det har varit mellaan väder idag och regnat från och till men det har varit sol åxå.

På förmiddagen gjorde jag vaniljbullar och dom vart för en gångs skull ljuvligt goda, annars har jag en förmåga att förstöra jäsningen på något sätt men denna gången lyckades jag.

Jag och Leo var till blomaffären och köpte lite småblommor, kristallstenar, jord, småkrukor och fjärilar på ståltråd.
När vi kom hem hade Peter gjort hemma gjorda burgare och pommes.
Super gott...han hade friterat pommes i olivolja och jag trodde det skulle vara äckligt men det var super gott. Han är verkligen duktig min man.

Sen gick jag och barnen på promenad och till lekparken.
Det var super skönt ute och när vi kom hem fortsatte vi ut på baksidan.
Barnen blåste ballonger som Lucas sen försökte ha sönder medans Leo fixade med lite allt möjligt. Själv planterade jag om mitt olivträd och gjorde ett super fint arrangemang.
Jag skulle lätt kunna jobba som florist....det skulle vara super kul.
iof är nog en mycket liten del av floristyrket kreativt men ändå.

Bilder kommer på mina fina arrangemang när jag hittar kabeln...alltså jag får sluta och lägga den på bra ställen för det är tydligt att jag bara lägger den på dåliga ställen.

Medans vi var ute hade Peter gjort en sockerkaka också...den var jätte god. Såå fluffig.


Nu sover Leo, Lucas spelar lite Indiana Jones, Peter är på golfbanan och jag kollar recept.
Känner att min kreativ energi är där inne någonstanns.:)

Föresten...Lucas som är 5 år (6år i agusti) kom till mig förut och sa: Mamma vet du...på Youtube finns Indy (indiana jones) och han har alla gubbarna där.
Alltså....min 5åring vet vad youtube är. Coolt

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar